Viswater

Water bij de watertorens

Water bij de watertorens:

Het water bij de watertorens (circa 1,5 hectare) betreft het water aan nieuwbouwwijk Venne West 3, gelegen aan de 'watertorens' te Drunen. Dit recent gegraven betreft een druk bevist stadswater, goed geschikt voor kinderen en ouderen.

Drongelens Kanaal

Drongelens Kanaal:

Het Drongelens Kanaal is een 19 kilometer lang kanaal van circa 25 meter breed, lopende van Den Bosch richting de Maas bij Waalwijk. Onze leden mogen vissen van HM 98 t/m HM 130,55 (ter hoogte van Drunen).

Dit kanaal is gelegen aan de zuidzijde van Drunen aan de rand van bosrijk natuurgebied.

Plas Nieuwkuijk

Plas Nieuwkuijk:

De plas Nieuwkuijk (circa 0.75 hectare) is gelegen in het poldergebied tussen Drunen en Nieuwkuijk en niet te verwarren met de Nieuwkuijkse Wiel. De met lelies bedekte plas ligt ten zuiden van de Heidijk en is goed toegankelijk.

De Roeivijver

De Roeivijver:

De Roeivijver ligt in het zuidoosten van Drunen naast het Drongelens Kanaal en is te bereiken via de Duinweg of de Kievitswaard. Het betreft een 9 hectare grote zandput in bosrijke omgeving.

In 2015 heeft er een visserijkundig onderzoek plaatsgevonden. Het rapport hiervan (inclusief dieptekaart) is toegevoegd onder de factheet.

Heusden Gracht 3

Heusden Gracht 3:

Gracht 3 (circa 3 hectare) betreft de Noord-Oostelijk gelegen gracht te Heusden, tevens is dit de kleinste gracht van Heusden.

In 2017 heeft er een visserijkundig onderzoek plaatsgevonden, de resultaten hiervan (inclusief dieptekaart) vind u bij de factsheets toegevoegd.

De Afgraving

De Afgraving:

De afgraving (circa 9 hectare) is gelegen aan de zuidwest kant van Drunen, net ten zuiden van de Heidijk aan de Kanaalweg.

Deze heldere zandafgraving wordt naast de sportvisserij ook gebruikt door duikers en in de zomer voornamelijk aan de westzijde door zwemmers. Het is daarom niet toegestaan in de zomermaanden aan de westzijde te vissen.

Sloten Buitengebied

Sloten Buitengebied:

De sloten in het buitengebied lopen langs diverse plaatsen in Drunen. Langs voetbalclub RKDVC en Zwembad het Run loopt een grote sloot vanuit het Drongelens kanaal, hier wordt veel gevist. Ook langs de Heidijk loopt een kleine sloot, waar net voorbij de manege Drunen een verbreed stuk sloot loopt.

Daarnaast lopen er diverse sloten door het buitengebied rondom Drunen en Heusden, ook hier mag door leden gevist worden.

Het Oude Maasje

Het Oude Maasje:

Het oude maasje is een kanaal gelegen aan de zuidrand van Heusden en loopt ten zuiden van de stadsgrachten. Tevens wordt dit water voor wedstrijden gebruikt.

In 2016 heeft er een visserijkundig onderzoek plaatsgevonden. Het rapport hiervan is toegevoegd onder de factsheet.

Heusden Gracht 1

Heusden Gracht 1:

Gracht 1 (circa 18 hectare) betreft de westelijk gelegen gracht te Heusden, tevens is dit de grootste gracht van Heusden. Deze gracht heeft tevens een steiger met boten, ligplaatsen kunnen hier gehuurd worden.

In 2016 heeft er een visserijkundig onderzoek plaatsgevonden, de resultaten hiervan (inclusief dieptekaart) vind u bij de factsheets toegevoegd.

Snoekenwiel Elshout

Snoekenwiel Elshout:

De Snoekenwiel (circa 2 hectare) is gelegen aan de zeedijk te Elshout. Vanuit Drunen betreft het de laatste wiel voor de kruising Kerkstraat aan de oostzijde. De deels met lelies bedekte wiel heeft een oppervlakte van en is gelegen in een landelijke groene omgeving.

Ten zuiden van de snoekenwiel liggen 2 kleine wielen aangesloten, hier mag tevens gevist worden. Echter zijn deze wateren geheel begroeid en nauwelijks toegankelijk. Ook aan de andere zijde (west) van de zeedijk ligt nog een matig toegankelijke wiel, ook hier mag gevist worden door leden van HHV De Parelvissers

Heusden Gracht 2

Heusden Gracht 2:

Gracht 2 (circa 7 hectare) betreft de middelst gelegen gracht te Heusden.